Ökoradikális szemlélettel

889.png

Szociális területen dolgozó, de nemzeti sorskérdésekben és ökopolitikai dilemmákban (is) véleményt formáló örök lázadó.

Lájkolj!

Címkék

Címkefelhő

Linkek

Utolsó kommentek

Öngondoskodás vagy gondoskodó állam?

2013.07.07. 10:27 Member

Örök dilemma, hogy most kinek a felelőssége az egyén jóléte, sőt, merném azt mondani, hogy túlélése. A Fidesz nem tököl, megtakarításainkat (MaNyuP, takarékpénztárak, pénzügyi transzferek) szépen államosította, illetve megvámolta, ergo most, hogy már társadalombiztosítás sincs Magyarországon (tb járulék 2012. jan. óta nincs, helyette szociális hozzájárulási adót fizetünk, ennek hátránya, hogy a nem fizetőt büntetik, valamint hogy a befizetett összeg nem arányos a szolgáltatással), érdemes újragondolnunk, honnan várjuk a segítséget.

A magyar nép nemzetkarakterisztikájában egy erős ellenmondás húzódik, mely' visszavezethető a "legvidámabb barakk" pazarló, szájbetömő politikájára, valamint a rendszerváltást követő váltókormányok filozófiájára. Sőt, az általában a néphez pódiumról szóló, atyáskodó "nemzetvezetőket" sem szabad elfelejtenünk, akik minduntalan azt sulykolják belénk, hogy mi magunk tehetetlen kis fogaskerekek vagyunk az ő nagyszerű gépezetükben. Tehát a magyar (a romák meg különösen!) egy gondoskodó, paternalista, anyatyúkoskodó államot várnak el, amely helyettünk rendezi a szociális problémákat, minden élethelyzetben megfelelő támogatást nyújt, de ezzel egyidőben az "érdemteleneknek" nem ad olyat, ami nem jár nekik, sőt, bünteti őket a hülyeségeikért. Persze az egyén tökéletes és csak a körülmények áldozata, mindenki más, ez az ingyenélő massza, komplett idióta.

Nem vagyok híve a gondoskodó államnak, ennek elsősorban demográfiai okai vannak. A világ fejlettebbik fele vészesen elöregedik, a dolgozó egyént a végtelenségig terhelik az egyre növekvő (főleg fiatal) munkanélküli rétegek, valamint a nyugalmazottak eltartásával. Közben, mind országon belül, mint világszinten növekszik a mélyszegények aránya és sokszorozódik az emberiség létszáma. Ennek egyik oka a társadalmi olló szélesebbre nyílása, de nem szabad elfelejteni azt a tényt, melyről általában hallgatnak jogvédőbb elveket valló, sokszor az íróasztal mellett terveket kitörpölő publicistáink. A mélyszegények népszaporulata mindig nagyobb. Míg korábban, a magas gyermekhalandóság és a dolgoz kezeket igénylő munkák indokolták a magas gyermekáldást, ma a segélyszervezetek munkái és az egészségügyi ellátás javulása életben tartja azokat a gyerekeket, akiket eddig a sors elintézett. Félreértés ne essék, nem sajnálom tőlük az életüket, de ha a Földet rendszerként szemléljük, Afrika, Pakisztán és India lakossága drasztikusan növekszik és még nem látni, hogy olyan népességkorlátozást vezetnének be, mint Kínában. Ha csak az országon belüli viszonyokat nézzük is látszik, hogy az el nem öregedő sávokban (Észak-Magyarország és az Ormánság) a roma gyerekek tartják "fiatalon" a lakosságot, életlehetőségeik drámaiak. A Fidesz által belebegtetett "300 000 ft az első gyermek után" egyenesen a szociális katasztrófa előszele, ahogyan az intézményi ellátást kapó gyermekek után járó szociális transzferek ellátásra fordíthatóságának 50-ről 100%-ra emelése az új élet kezdésének lehetőségét veszi el.

Sokszor hozzák fel alternatívaként a garantált alapjövedelmet, de még ha ehhez elő is kaparják valahonnan a forrást (amit kétlek, ezt a felfogást a László Zoli-féle Kalózpárt képviseli, de a program erre pont nem válaszol) sem vélelmezhető, hogy az alapjövedelmet a megfelelő javakra fordítják (mint tapasztaljuk azt a családi pótlékkal, GYES/GYED/GYET-tel, FHT-val, lakásfenntartási támogatással kapcsolatban).

Amit én elfogadhatónak tartok, az egy alapvetően konzervatív, és egy alapvetően szocialista gondolat ötvözése. Az egyik a családi kassza, a másik pedig a munkahelyi önsegélyezés. A jelenlegi ellátásoknak az az egyik fő problémája, hogy minden országos, állami szintre emelünk, így az ellátások eltávolodnak a rászorulóktól és a nagy egalitás jegyében pazarlóvá válnak, célzottságuk elveszik. Kicsiben jelenleg pl. az egyesületek, alapítványok is adhatnak kölcsön tagjuknak, aki azt köteles visszaadni. Mindenki tudja, mire kellett a pénz és tudják, hogy az illető megbízható-e. Nem utolsósorban ez erősíti az emberek közötti szolidaritást, a személytelen állammal szemben. Az állam szerepét jól felfújtuk, a döntéseket, ellátásokat központosítottuk. Kisebb, csak a nélkülözhetetlen feladatokat (pl. hadügy, külügy, oktatás) ellátó államra van szükség és sokkal erősebb helyi önkormányzatiságra, önsegélyező helyi közösségekre.

Szerkesztés:
Közben a kommentekben felhívták a figyelmemet rá, hogy időközben kerültek ki új információk, a kormány alapvetően az anyasági támogatás átalakításán gondolkozik és ezzel járna a közel 300e forintos támogatás. Valóban 18 év korhatárt állapítanának meg, de jó kérdés, hogy amennyiben a gyermek gyámságát a nagyszülő elvállalja, akkor ez a feltétel kicselezhető-e, mivel hat hónap a jogvesztés határideje.

188 komment

Címkék: állam szociális ellátás

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr705394279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy László 0 2013.07.08. 13:19:24

@Blogger Géza:

tudod, 1-2 éve még a fizetett fidesz-trollok ostoba provokációjának néhányan felültek az itteni blogokban, de most már maximum a bors vagy a blikk cikkei alatti kommentekben tudtok hisztériát kelteni ezekkel az állításokkal.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 13:25:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A gépkocsik értékének meghatározására van egy Európa-szerte elfogadott katalógus.

A 200 négyzetméteres lakásméret a vagyont mutatja, ekkora vagyonnál már ne legyen indok, hogy sok a gyerek.

A 2. ingatlan után fizetendő adó nem lehet akkora mértékű, hogy ne érje meg kiadni és eladásra kényszerítsen. Mondjuk évente a 20 millió feletti rész 0,3%-a, az egy 50 milliós ingatlannál havonta 7500, nem egy nagy tétel.
A 20 millió nem egy nagy ár első ingatlanként, viszont mennyien vannak az országban, akiknek a második ingatlana is ennél drágább?

Mint írtam, nem szabad úgy adóztatni, hogy az adómentesség után azonnal a százezres összegek jöjjenek, hanem fokozatosan emelni.

A gépkocsik regisztrációs adóját csökkenteni kellen, főleg a környezetkímélőbbekét. Valamit ki kellene találni annak a kiszűrésére is, hogy ki tartja szlovák vagy német cégek tulajdonában a magánhasználatú kocsiját.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 13:28:36

@Ensiada Arkoveitie: Igen, a rokkantnyugdíjasok kicsit több mint fele már betöltötte a nyugdíjkorhatárt, de nem nyugdíjat, hanem rokkantnyugdíjat kap, mert nyugdíja nem lenne.

Szerintem hozzászámolhatjuk az egészségkárosodott személyek szociális járadékában részesülő 158 ezer főt is a rokkantakhoz, az se javítja a képet.

Morrancs 2013.07.08. 13:29:00

@Online Távmunkás: Azt hiszem pár nullát lespórolt az érintkező. :D

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.08. 13:33:31

őőőő
az nem lehetséges, hogy nem ugyanaz az ember mondja azt, hogy ne legyen mindenkinek pátyolgatás...és ugyanakkor követeli a támogatást?

JohnHenry 2013.07.08. 13:34:24

@lavór: +1

rosszul vagyok, ha megnézem a fizetési papíromon a hozzám semmilyen formában el nem jutó összeget. konkrétan több megy állambácsinak, mint nekem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 13:37:17

@Kivlov: Nem egyszerű körülírni a tisztességes adófizető gyermekét úgy, hogy a jogvédők ne sírjanak azonnal, hogy itt cigányirtás zajlik...

A családi adókedvezmény errefelé egy lépés, aki adót fizet, az kap kedvezményt, aki lébecol, az nem.
Azért kell ösztönözni a diplomások gyermekvállalását, mert a gyerek jövőjét 99%-ban a családi háttér határozza meg, ha a szülő adófizető diplomás, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel lesz az ő gyereke is adófizető diplomás, mint mondjuk egy 8 általánost végzett szülő gyereke.

Avatar 2013.07.08. 13:38:27

@Blogger Géza: "manyup pénzek félretett állami járulékok voltak, nem a magánszemélyek önkéntes megtakarításai. Valakinek a megtakarítása az, amit a nettó jövedelméből önként nem költ el fogyasztásra, pedig megtehetné."

Törvényileg volt kimondva, hogy a manyup pénzek a magánszemélyek magántulajdonának számítottak, még akkor is, ha kötelező volt a fizetés bizonyos százalékát oda fizetni.

"6) A társadalombiztosításnak pont az az egyik fő különbsége az üzletihez képest, hogy nem teljesen arányos a befizetett összeg és a kapott szolgáltatás, ezt "vádként" megfogalmazni szakmai abszurdum."

A "nem teljesen arányos" megfogalmazás helyett inkább azt mondanám, hogy Mo-on teljesen független egymástól a befizetés és a kapott szolgáltatás (ez utóbbi inkább a hálapénzzel korrelál). Ráadásul kockázati besorolás sincs, a befizetések attól is függetlenek, hogy milyen módon veszélyezteted magad dohányzással, extrém sporttal, egyéb egészségkárosító vagy balesetveszélyes dolgokkal.
Tehát valójában a magyar társadalombiztosításnak semmi biztosítás jellege, valójában egy bújtatott jövedelemadó...

Nagy László 0 2013.07.08. 13:40:05

nem tudom ti hogy vagytok vele, én szívesen fizetek még ennyire sok adót is, ha azt látom, hogy az normálisan kerül elköltésre, az állam nem pazarol, és nem a politikusok érdekkörei kapják a pénz jó részét.

de hogy azért fizessünk még magasabb tranzakciós adót, hogy simicskáék, a nyugdíjas szavazók zsebét megtömjék, az elfogadhatatlan.

az országban sok ember nyomorog, sok gyerek éhezik, és közben stadionok épülnek?

a magyar ember meg maximum pampog de tűr?

ez egy szar ország, gyáva és szar emberekkel. igen, magamat is beleértve.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 13:40:31

@Praktikum: Ez a tipikus, az otthon ülő anyuka, akinek annyira sok a teendője háziasszonyként (bejárónő és bébszitter mellett), hogy nincs ideje a saját gyerekére. Ez csak akkor szebb, ha a magyarság megmentése érdekében legalább 4 gyereke van és egyikkel sem törődik eleget...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 13:42:28

@Morrancs: Lehet, hogy 722 ezer helyett 722 rokkanttal számoltál? :)

lavór 2013.07.08. 13:47:03

@JohnHenry:

Na ez az, de gondoskodj magadról. Aki ezt kitalálta, terjeszti, azt zárt ideggyógyintézetbe kell zárni.

Cinkes 2013.07.08. 13:50:35

Ezen a ponton ki is bukik, hogy mennyire jobboldali a kormány. Nem igazán vannak oda az öngondoskodásért. Amit pedig nagyon vártam volna a fidesztől mint jobboldali kormánytól. Erre megint irány a kommunista, szocialista vonal.

@Nagy László 0: mondjuk nyakon szúrhatnád a helyi képviselődet...

Praktikum 2013.07.08. 13:56:33

@Nagy László 0: Nem szar az ország és az emberek sem túl gázak. Én erre jutottam. Jártam-járok Lengyelo.-ba, Szovákiába, Romániába gyakran. Hát amin mi kesergünk az náluk eredmény lenne ha lenne. Ez nagyon meglepett elsőre de alátámasztom. Nekik tetszik az hogy nálunk milyen jó a víz ami a csapból folyik. Tetszik nekik a szépen kiépített városok (van járda a gyalogosnak(náluk ez most épült ki pár éve), ez a lengyelnek tetszik akik Hajduszoboszlóra járnak). A románnak tetszik a magyar úthálózat de nagyon, ők Marosvásárhelyről jönnek náluk ellopták az egész pénzt ami az autópályára kellett volna költeni(most volt nemrég).

Most akkor tényleg merjek kint panaszkodni. Hát égtem mint a Reichstag.

Keletnémetország-Dresda most öntötte el az árvíz 30,000 ember kitelepítve.

Hááááááááát igazán nem tudom hogy tényleg olyan szar-e nálunk az élet. Azt aláírom hogy lehetne jobb de kell tennünk érte. Minden nap. Szóval, cselekedettel és legkevesebb mulasztással. Csak úgy magam miatt. Ahogy én jónak tartom.

Ennyi

Nagy László 0 2013.07.08. 13:58:54

@Cinkes: azért nem érne semmit, amiért a különböző társadalmi érdekcsoportok tüntetése.

ha egy érdekcsoport (pl. trafikosok) tüntetnek a városban félpályás lezárással, mindenki utálja őket, hogy a dugóban kell állnia 15 percet.

nincs összefogás, orbán (vagyis a tanácsadói) ezt remekül felismerték, innentől bármit csinálnak, amíg rotálják a kisemmizett társadalmi csoportokat sorban, addig mindig lesz egy aktuálisan nagyobb rész, aki röhög, hogy nem őt sarcolták meg.

ilyen a magyar, így teljesen jogosan ezt érdemli.

Tomasz_a_gozmozdony 2013.07.08. 13:59:40

Na juhéj, a kátrányos helyzetüeknek megint kurva sok pénz üti a markát az én adómból.
Első lépésben ki kell szűrni a megélhetési gyerekgyártókat, ha se apa,se anya nem rendelkezik legalább egy év munkaviszonnyal, lófaszt se kapjanak. A másik véglet,akinek az évi fizuja eléri a 8-10 milliót,szintén ne kapjon semmit. Az így felszabaduló pénzből lehetne támogatni a tényleg nehéz helyzetben lévőket,esetleg visszaállítani az adójóváírást.

Praktikum 2013.07.08. 14:07:08

@Online Távmunkás: Az Ön által leírt anyuka/apuka általában közép és vagy felső vezető élete párja. Akikről fentebb nyilatkoztam (politikus feleségek) a férjük programját szervezik álló nap, nem a "körömfestés" a téma.

cs.zoli 2013.07.08. 14:07:25

@Online Távmunkás: "Valamit ki kellene találni annak a kiszűrésére is, hogy ki tartja szlovák vagy német cégek tulajdonában a magánhasználatú kocsiját. "
Ezzel az az elvi baj, hogy az EU-n belül az áruk és szolgáltatások szabad áramlása mellett az is alap, hogy mindenki ott él-végez tevékenységet, ahol akar, és ott vásárolja a dolgait, ahol akarja.
Ha Németországban vagy Szlovákiában megéri megvenni és üzemben tartani az autót, akkor ugyan milyen indokkal tiltják meg nekem, hogy ezt tegyem.
Ja, hogy a rendszer inkonzisztens, és az ország szociális és adókasszája zárt (az EU-támogatások és befizetések kivételével), míg az ezt megtermelni hivatott tevékenységek szabadon áramlanak?
Igen, a rendszer hibás. Nem az EU a hülye, meg az ellenség, hanem a tagjai, akik nem akarják a teljes integrációt. Emiatt a rendszer inkonzisztens lesz és lejt az erős államok felé. Emiatt nő az EU-ellenesség. Ez a 22-es csapdája.

midnight coder 2013.07.08. 14:10:31

@s: Te nem tudsz rendszerekben és folyamatokban gondolkodni. A dolognak csak egy szakaszát látod. De ne búsulj, nem vagy vele egyedül. Sajna, hasonló szemlélettel irányítják az országot, kb. a 70-es évek óta. Azért is tartunk ott, ahol.

midnight coder 2013.07.08. 14:15:01

@Nagy László 0: Ezt a nagy stadionépítési lázat én sem értem. A magyar foci nem attól szar, hogy nem fértek el a nézők a lelátón. Sokkal jobb helye is lett volna annak a pénznek, Pl. kórházak felújítása - némelyik úgy néz ki, hogy simán le lehetne forgatni benne egy túlélőhorrort anélkül hogy egy széket arrébb helyeznének.

cs.zoli 2013.07.08. 14:15:06

@Praktikum: Igen, csak sajnos az nem megy, hogy minden megmarad NEMZETI irányítás alatt, meg NEM LESZÜNK GYARMAT, meg a rohadt liberális EU össze akarja mosni az évezredes nemzeteket, viszont közös jog- adó- és szociális rendszert üzemeltetünk, és minden szabadon megy ki és be.
Minél több minden marad a NEMZETI politika hatálya alatt, annál inkonzisztensebb lesz az EU.
Tudom, rohadt liberális zs..bérenc vagyok...

s 2013.07.08. 14:19:23

@midnight coder: Melléfogtál, öreg harcos. Aki nem látja át a folyamatot, az te vagy, orbán barátoddal együtt. A hosszú távú tervezés mesterei. (csak vicceltem) Az állam egy elbaszott nagy adósságot keletkeztetett magára vonatkozóan, amennyiben komolyan lehet venni, hogy a jövő nyugdíjasairól megfelelő szinten gondoskodik. Ezt ígérte, tehát nyilván nem ez lesz. Leszarja a 20 év múlva keletkező kötelezetségét, ő csak a mának él, veled együtt. Én meg öngondoskodok, most már olyan formában, ami rejtve marad a kiváncsi tekintetek elöl, és természetesen baszik adózni és gazdaságot élénkíteni. Legalábbis a magyart nem fogja, az már egyszer biztos.

énisfélek 2013.07.08. 14:24:42

Egyik módszer az, hogy az állam sok pénzt begyűjt (az embereknél kevés pénzt hagy) és abból a pénzből gondoskodik róluk.
A másik módszer az,. hogy rendkívül alacsonyak az adók (sok pénz marad az embereknél), cserébe mindenki gondoskodjon magáról.
A magyar (elmúlthúszév) módszer pedig az, hogy az állam magas adókkal sok pénzt begyűjt - ellopás céljára - és mindenki gondoskodjon magáról.

szandé 2013.07.08. 14:29:55

abba az iranyba kell menni hogy a tanittatott gyerek utan adokedvezmeny jarjon. Ne a tarsadalom szponzoralja a szexualis teljesitmenyemet. Meg aztan joga legyen minden gereknek nyugalmas meleg tiszta tetūmentes otthonhoz hogy aztan vidaman tiszta ruhaban mehessen tanulni

Praktikum 2013.07.08. 14:39:20

@cs.zoli: A sallangok nélkül ha lenne kedves kifejteni mit jelent a "nemzeti irányítás" alatt fogalmat. "közös jog- adó- és szociális rendszert üzemeltetünk" nem értem ezt (csak egyes részei a felsoroltaknak "közös" rendszer)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 14:42:55

@Praktikum: A politikusok programját nem a feleség szervezi, dehogy. Mire van a titkárság és a sajtóosztály? Ők szervezik, hogy mikor hova menjen, kivel beszéljen, milyen szalagot vágjon át, stb. A feleség meg otthon szervezi a saját nagyon fontos kis programjait. ilyen-olyan találkozók, stb.

midnight coder 2013.07.08. 14:43:43

@s: Az a gond, hogy te csak az egyik felét látod a dolognak. A dolog másik fele, hogy amíg a te számládon megjelent 10 ezer forint, addig ugyanez a 10 ezer állam bácsi számláján is megjelent mint hitel. És ez a hitelt persze állam bácsi ismét csak nem tudja kifizetni, azaz a hitelt hitellel fogja pótolni. És ugye állam bácsi sem kamatmentesen kapja a hitelt, sőt a hitelminősítőknek ez egy jó ürügy arra, hogy még tovább minősítsék a béka segge alá az országot - ami ismét csak még drágább hiteleket jelent.

A másik oldalon persze a manyup is kamatot fizet a pénz után, de az egész folyamatban a profit a manyup által befizetett kamat - az állam bácsi által kifizetett kamat, mondjuk 20 év alatt, és ez így nem biztos, hogy annyira pozitív.

Persze, azzal lehet érvelni, hogy de ez a te pénzed, miközben állam bácsi által felvett hitelt nem te fizeted, hanem "mi". Csakhogy, abban többé-kevésbé biztos lehetsz, hogy 20-30 év múlva az a "mi" te leszel, már persze, ha megéred, vagy a gyerekeid, ha vannak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 14:44:35

@cs.zoli: Ott a bökkenő, hogy nem Szlovákiában vagy Németországban tartod üzemben azt a kocsit, hanem Magyarországon.

cs.zoli 2013.07.08. 14:51:47

@Praktikum: Az Európai Unión belül az egyes országok adó- és szociális rendszere-politikája nemzeti kézben van, viszont az ehhez szükséges forrásokat biztosító gazdaság szabadon van engedve határok nélkül.
Amit beismerem, rosszul fogalmazva írtam, az az, hogy nem megy az, hogy mindent megtartunk nemzeti kézben, viszont hőbörgünk, hogy kiviszik az emberek a bankszámlát-céget máshova, meg külföldön regisztrálunk autót, ez utóbbi ugyanis éppen azért okoz veszteséget, mert a rendszer zárt és inkonzisztens, éppen a nemzeti kézben szorongatott, a függetlenség illúzióját adó nemzeti költségvetés korlátai miatt probléma mindez. Egy egységes EU rendszeren belül mindegy lenne, ki hol regisztrál autót vagy üzemeltet céget, mert a közös adó és szociális politika, ill. kassza miatt ez mindegy lenne. Viszont ezt ma senki nem akarja az EU-ban, főleg, mivel a nagy erővel rendelkező tagoknak a jelenlegi rendszer előnyös (termék és szolgáltatásexporttal rendelkeznek az EU-n belül, de nemzeti határokon átívelően). És mi, akiknek előnyös lenne, nemzeti érzésből még egy lapáttal rá is teszünk az egészre és harcolunk az EU ellen. Nyilván nem értettük meg az EU koncepcióját, csak a jólét kellett...

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.07.08. 14:55:56

@cs.zoli: " Nyilván nem értettük meg az EU koncepcióját, csak a jólét kellett"
Csak a csuti pocakostörpe nem értette meg. Illetve, úgy vélem, hogy megértette, de az a verzió nem hoz neki annyi profitot. Bónuszként meg ott a permanens ellenségkép, amire szüksége van a prolik sötétben tartásához.

lavór 2013.07.08. 14:57:09

@cs.zoli:

" csak a jólét kellett..."

Jólét? :D Inkább egyesek jó lét keresnek ezzel a rendszerrel. :)

cs.zoli 2013.07.08. 14:58:37

@Online Távmunkás: Ennek kellene mindegynek lennie, ha már a szolgáltatások, a munkaerő és a termékek szabadon áramolhatnak.
Itt egy dologban nincs verseny, mégpedig az államapparátusok teljesítményében, ez viszont a lokális elv miatt gúzsba köti a szerencsétlenebb országokban alapított cégek teljesítményét.
Ha uis. van egy Luxemburgi cég, amely össz mondjuk 10%-ot adózik, meg van egy magyar, ami mondjuk 40%-ot, akkor azonos technológia és termelékenység mellett is versenyképtelen lesz a piacon az utóbbi. Ha tehát az áruk és a szolgáltatások szabadon áramolhatnak, akkor ezáltal a lokális elv (így hivom, hogy mindenki kötve van a saját országa államapparátusához, adó és szociális rendszeréhez, ez nem teljesen igaz, mert alapíthatok én céget Luxemburgban, de ha itthon élek, akkor így is úgyis legombolják rólam az itteni közterheket - még a kettős adóztatásos dolgok mellett is), szóval a lokális elv miatt minden cég a saját államától függő méretű kővel tömött hátizsákot cipel a versenyben (ezt lovaknál úgy hívják, hogy hendikep....)
Szóval az, hogy én nem használhatok itthon Német regisztrációjú autót, az az áruk és szolgáltatások szabad versenyének mesterséges korlátozása, már amennyiben az autót árunak, és az avval kapcsolatos tevékenységeket szolgáltatásnak hívjuk...

mizrolist 2013.07.08. 14:58:52

@Kivlov: gyönyörű. És aki mondjuk 22 évesen, egyetemistaként vállal gyereket, annak ne járjon támogatás?

cs.zoli 2013.07.08. 14:59:43

@lavór: A jólét ígérete. Így teljes.

lavór 2013.07.08. 15:02:36

@cs.zoli:

Azért ez nagy különbség. :)

cs.zoli 2013.07.08. 15:04:33

@lavór: hát, amikor azt írom, hogy nekünk annó az EU-val járó dolgok közül csak a jólét kellett, akkor per definitionem ígéretről beszélek, gondolom ez szemantikailag egyértelmű....

Blogger Géza 2013.07.08. 15:06:22

@Avatar: A kapott nyugdíjad nagyon erősen korrelál a befizetett nyugdíjjárulékkal, az egészségbiztosítási szolgáltatás meg semmilyen TB rendszerben nem túl erősen. Ha makkegészséges vagy, nem fognak milliókat költeni az operációidra, akármennyit is fizetsz be.

Blogger Géza 2013.07.08. 15:09:20

@Avatar: A politikai deklarációk (legyenek akár egy jogszabály szövegébe beleépítve) nem sokat érnek, ha a részletszabályok és a valóság nincsenek vele összhangban. A szocializmusban is deklarálva volt, hogy minden hatalom a dolgozó népé, aztán...

Blogger Géza 2013.07.08. 15:10:08

@Nagy László 0: Hisztériát szerintem ti próbáltok kelteni - egyre kevesebb sikerrel...

Praktikum 2013.07.08. 15:12:52

@cs.zoli: Kissé összemos dolgokat amit értek mivel a meghozott szabályok ellenőrizhetetlenek. Állandó lakóhellyel vagy Cégének telephellyel kell rendelkeznie és termelő tevékenységet kell(" ott adózik") az adott országban ahol Ön gépjárművet helyeztet üzembe, nem? Az hogy mi magyarok rájöttünk hogy ezt a mindennapokban igen nehéz ellenőrizni attól ez még törvénysértő.

Blogger Géza 2013.07.08. 15:13:26

@Ensiada Arkoveitie: Természetesen a babakötvény sem megtakarítás közgazdaságilag, inkább egy egyszeri állami transzfernek vagy ajándéknak mondanám.

A munkáltatói járulék után eddig sem járt nyugdíj, légy erős. Még ha azt hiszed, akkor sem. Sok hülyeséget hisztek...

WildBear 2013.07.08. 15:13:52

Tételezzük föl, hogy 10 ember minden nap elmegy sörözni, és összesen 100 dollárt fizetnek a végén.
Ha úgy fizetnének a sörükért, ahogy most adót fizetünk, valahogy így nézne ki:
Az első 4 ember (a legszegényebbek) nem fizetne semmit
Az ötödik 1 dollárt fizetne.
A hatodik 3 dollárt fizetne.
A hetedik 7 dollárt fizetne.
A nyolcadik 12 dollárt fizetne.
A kilencedik 18 dollárt fizetne.
A tizedik, (a leggazdagabb) 59 dollárt fizetne.
Tehát így döntöttek, és a tíz ember minden nap boldogan sörözött egészen addig, amíg a bár tulajdonosa kedvezményt nem adott nekik.
"Mivel olyan jó vásárlók vagytok, mától olcsóbban adom nektek a sört 20 dollárral." Onnantól a sör a 10 ember számára csak 80 dollárba került.
A csapat továbbra is ugyanúgy szeretett volna fizetni a sörért, ahogyan adót fizetünk, ami azt jelenti, hogy az első 4 embert a változás nem
érintette - ők továbbra is ingyen ittak. De mi legyen a másik 6 emberrel - a fizető vendégekkel? Hogyan tudják elosztani a 20 dollár engedményt,
hogy mindenki elégedett legyen?
Kiszámolták, hogy 20 dollár 6 részre osztva 3,33. Ha ekkora részt levonnának mindenki számlájából, akkor az ötödiknek és a hatodiknak sem kellene
fizetni a sörért. Ezért a bár tulajdonosa azt javasolta, hogy az lenne igazságos, ha mindenkinek a részéből körülbelül ugyanakkora százalékot vonnának
le és tett egy javaslatot, hogy ez hogy nézne ki.
Tehát:
Az ötödik ahogy az első 4 semmit se fizetne (100% megtakarítás),
A hatodik 2 dollárt fizetne 3 helyett (33% megtakarítás),
A hetedik 5 dollárt fizetne 7 helyett (28% megtakarítás),
A nyolcadik 9 dollárt fizetneb12 helyett (25% megtakarítás),
A kilencedik 14 dollárt fizetne 18 helyett (22% megtakarítás),
A tizedik ( a leggazdagabb) 49 dollárt fizetne 59 helyett (16% megtakarítás).
Mind a 6 ember jobban járt a korábbi állapothoz képest és az első 4 továbbra is ingyen ivott.
Amikor kimentek a bárból az emberek elkezdték összehasonlítgatni a megtakarításukat.
Én csak egy dollárt kaptam a 20 dolláros engedményből ő pedig 10-et mutatott a tizedik emberre.
Ez igaz kiáltotta a hetedik. Miért kap ő 10-et mikor én csak kettőt? A gazdagok kapják az összes kedvezményt.
Várjunk csak kiabált az első négy kórusban - mi nem kaptunk semmit - a rendszer diszkriminálja a szegényeket.
A kilenc ember körülvette a tizediket és elverték. A következő este csak kilencen jöttek el sörözni, leültek, és a
tizedik nélkül itták a söröket. Amikor a fizetésre került a sor rájöttek valami fontosra. Még együtt se volt annyi
pénzük, hogy a számla felét kifizessék.
Ez az, ahogy az adórendszerünk működik. Az emberek, akik a legmagasabb adókat fizetik, kapják a legnagyobb kedvezményeket.
Ha túladóztatják és támadják őket, azért mert túlságosan gazdagok, egyszer csak nem lesznek köztünk többet.
Sőt előfordulhat, hogy külföldön fognak inni, ahol a légkör barátságosabb.

Praktikum 2013.07.08. 15:18:25

@Praktikum: Az egyesült európai államok szövetségének létrehozását hiányolja Ön, ahol egységes adó rendszer, szociális rendszer stb. van. Nos ez még az USA-nak sem sikerült maradéktalanul.

s 2013.07.08. 15:18:55

@midnight coder: Azt nem értik sokan, - úgy látom te sem - hogy a manyupok kiiktatásával az állam drágábban finanszírozható, mert az állampapírok esetében egy erős vevő kör lett megszűntetve. Mivel ez a kereslet hiányzik, az adósságot csak magasabb kamattal lehet értékesíteni. Sokan a lakossági megtakarítók közül a csökkenő banki kamatok elől bemenekültek az állampapír piacra, de tudni kell azt, hogy az állam ezeket NEM LESZ KÖTELES VISSZAFIZETNI, és ez nem eredményez államcsődöt. Én az állampapír vásárlásaimat intézményi befektetőkön keresztül valósítom meg, a nekik történő nem fizetés államcsődnek minősül. Ez ad kis biztonságérzetet, mert a magas kamatról én sem tudtam lemondani. De ez (a manyup megszűntetés) mindezzel együtt egy elbaszott szar lépés volt. Ha a házadban nem működik jól a WC lehúzó, akkor nem robbantod fel a picsába az egészet, hanem megjavítod. A manyuppal is ezt kellett volna csinálni. Nem volt tökéletes, de meg lehetett volna javítani. Viszont orbán papának kellett a lóvé, ezért inkább bezsebelte, és leszarta a következményeket.

Nagy László 0 2013.07.08. 15:19:41

@Blogger Géza:

hisztériát kelteni? minek, kedves barátom? :)

legrosszabb esetben pakolok, és megyek nyugatra egy normális társadalomba dolgozni, több pénzért, jobb körülmények közé.

ha így folytatódik a dolog, az életrevaló réteg elmegy külföldre, az életképtelen seggnyalók, a munkanélküliek és a nyugdíjasok pedig itt maradnak bólogatni a nagymesternek.

csakhát, a nagymester étvágya csillapíthatatlan, és míg most van egy réteg, akiről tépheti a bőrt lefelé, akkor nem lesz. vagyis, aki marad, az korábban azt hitte, hogy ha elég hangosan skandálja, hogy fidesz, akkor örök időkre kegyelt maradt.

ezt hitte csányi és demján is... :D

cs.zoli 2013.07.08. 15:22:17

@Praktikum: Mivel ez egy blog kommentlistája, minden hozzászólás szükségszerűen leegyszerűsített.
Azt hiszem, a szándékaim is félreértette, éppen arról igyekszem beszélni, hogy a törvények ellentétben állnak az EU-s elvekkel, de ez nem magyar-specifikus, máshol is így van. Arról beszélek, hogy a rendszer így szükségképpen inkonzisztens, így rosszul működő. Az, hogy a szabályok mennyire ellenőrizhetőek és emiatt mennyire lehet velük visszaélni, számomra most teljesen érdektelen. a tény, hogy az adórendszer független az EU-tól, viszont a forrásoldal (gazdasági tevékenység) az szabadon áramlik, ez már inkonzisztens. Mondok egy példát: lemegyek a z optikushoz és csináltatok egy szemüveget, kontra felmegyek az internetre és rendelek egyet Írországból. Vagy pl a nyugati határon egy faluban üzemeltetek egy autójavítót és vállalok házhoz menést is. Vajon ha kijárok Ausztriába, vagy onnan hoznak hozzám autót az illegális? És mikor, hol kell adózni?
Ugye.

Praktikum 2013.07.08. 15:23:09

@WildBear: Nagyon szép példa. Minden elismerésem. Nem számoltam utána de lenyűgöző példa.

s 2013.07.08. 15:23:27

@WildBear: Kurvára igazad van. Kár, hogy nálunk ezt még kevesen vették észre. Illetve, ahogy elnézem, talán mégiscsak így a jobb.

Kivlov 2013.07.08. 15:30:02

@WildBear:
erről van szó.
Régóta mondom, hogyha az állítólagos "gazdagok beintenek, mert megunják, hogy az ország 3/4ét nekik kell eltartaniuk és cserébe még utálja is őket mindenki, akkor itt összedől a szemétdomb. és még kenyérre való sem lesz...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 15:34:57

@cs.zoli: Az integráció mélyítésének legnagyobb akadálya, hogy a kormányok nem szeretnének a hatalmuk csökkentését, így pedig legfeljebb egy-két kisebb döntés születhet az adókról európai szinten (például jövedéki adó minimális szintjének meghatározása).

Praktikum 2013.07.08. 15:35:32

@cs.zoli: Nemrég meghozott törvények mennyisége miatt (nem tudtam még átfutni sem mindet) nem merek teljes mellszélességgel kiállni sem pro sem kontra. Igazából én mindig a törvények alkalmazásának "hogyanjából" alkotok véleményt. Most egy befelé forduló gazdaság körvonalai rajzolódnak ki előttem ami igyekszik faragni szociális kiadásait és próbál politikai mozgásteret nyerni úgy hogy csökkenteni igyekszik a zömében tengerentúli tőke befolyását (IMF) és inkább több "kis" befektető pénzét kéri kölcsön akiknek nincs közös érdekérvényesítő erejük. Eközben a lehető legszorosabb kapcsolatra törekszik németországgal (azért volt a gáz üzletág visszavásárolása)

Praktikum 2013.07.08. 15:41:35

@Praktikum: Ebben a gazdaságilag rettentően érzékeny helyzetben ma. Ahol minden európai állam "teljes tagadásban" van hogy mennyire érintette őket a Lehmann testvérek "nagyon rossz tréfája" igazából nem nagyon van mást tenni mint a fentebb leírtak.

cs.zoli 2013.07.08. 15:42:56

@Praktikum: Nem is ezzel van a gond, mert aki igazán hajlandó gondolkodni, az igenis látja, hogy az EU meg az IMF nem jótékony lelkek gyülekezete, hanem egyes gazdasági lobbik érdekérvényesítője. Viszont vannak alapelvek, amiket ha elvetünk, és bár most úgy tűnik, csak az "idegen befolyás" érdekeit szolgálják, a piaci alapvetéseket nem lehet lehúzni a WC-n anélkül, hogy valamit állítanánk helyette. Most viszont ez folyik itthon pontosan. A háttérben pedig vitatható alapokon (a magyar jobb, mint a külföldi, a magyar tulajdonos jó, a külföldi rossz, az állam jó gazda, a magántulajdonos pénzhajhász, stb.) a gazdaság jó részének tulajdonviszonyait átalakítják, és csak a vak nem látja, mire megy ki a játék. Vizsgálni nem lehet semmit, és amikor az EU ezt nehezményezi, rájuk sütik, hogy beleszólnak a belügyekbe, meg nem akarják, hogy ne a külföldi multik tulajdonolják az országot. A cirkuszt-kenyeret elvből a cirkusz nagy többséggel vezet, mit írjak még?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 15:43:59

@midnight coder: A dolog másik oldala az, hogy a MANYUP-tagok egyszer nyugdíjba mennek és akkor nekik az állam kevesebb nyugdíjat fog fizetni.
Az államkasszán sem ütött volna akkora lyukat a MANYUP, ha rövidebb átmeneti idővel vezetik be. Mennyivel jobb lenne a helyzet, ha mondjuk 10 évvel a rendszer indulása után elkezdtek volna nyugdíjat fizetni!

Praktikum 2013.07.08. 15:45:46

@Praktikum: Nézze itt háború nélkül nem lesz egység az már most látható Ciprus és Görögország példáján. Mi most úgy tudjuk hogy az említett nemzetek kormányai még mindig hozhatnak önálló döntéseket miközben a gazdasági logika azt mondja hogy a csődbe ment vállalkozást a kölcsönt nyújtók tulajdonába kellene kerülnie.

Praktikum 2013.07.08. 15:49:23

@Praktikum: Kérem ez nonszensz. Sérült a magántulajdon. Oroszország meg kissé "neheztelve" végig aszisztálta.

Itt valaki hazudik.

Évek múlva talán az unokám majd megtud valamit.

Nekünk már van jegyünk az előadásra és végignézzük.

Praktikum 2013.07.08. 15:56:40

"Jobb oldali" gazdasági bázis kialakítása folyik. Ha erre célzott. Nekünk állampolgároknak szinte teljesen mindegy hogy milyen oldali a munkáltató vagy megrendelő. Egy nem mindegy hogy a keletkezett profit milyen mértékben kerül újra beruházásra és a beruházás teremt-e megrendelést, munkahelyet, megélhetést.

cs.zoli 2013.07.08. 16:03:29

@Praktikum: Engedje meg, hogy egyet nem értésemet fejezzem ki. A fogyasztó szempontjából valóban mindegynek kellene lennie, mégsem az, mégpedig pontosan azért, amiért egy vállalkozó állampolgárnak sem mindegy, mennyire nyitott a vállalkozási piac. Ha kontraszelekció folyik, az nem csak a vállalkozói szabadságot sérti (pl. nem nyithatok trafikot, csak ha párthű vagyok), hanem ezen keresztül a piaci mechanizmusokat is befolyásolja, ugyanis csökkenti a versenyt és ezáltal potenciálisan növeli a fogyasztói árakat.

Praktikum 2013.07.08. 16:09:39

@cs.zoli: melyik szektorra gondol? Ahol politikai hovatartozására való tekintettel nem kapott megrendelést?

Praktikum 2013.07.08. 16:11:05

Melyik szektort vélelmezi kartell gyanúsnak?

cs.zoli 2013.07.08. 16:11:51

@Praktikum: a jelenlegi magyar helyzet nyilvánvalóan nem 2010-ben kezdődött, én nem az a vitapartner vagyok, aki az egyik oldalt isteníti a másikat meg elítéli.
Viszont a helyzet romlása feltétlenül érzékelhető, ami természetesen nem menti fel a 2010 előtti kormányokat semmi alól. Puszta megállapítás.

Praktikum 2013.07.08. 16:20:02

Nézze a megrendelések visszaesése érzékelhető a Lengyel, a szlovák, a román piacokon ahonnan nekem információim vannak. Hasonló mértékű a visszaesés mint Magyarországon. Azon szektorban ahol én dolgozom.

midnight coder 2013.07.08. 16:23:11

@Online Távmunkás: Abból tudnak járulékot fizetni, amit befizettek, illetve a kamataiból.

Ha a teljes rendszert veszed számításba, akkor a két felállás durván így néz ki:

1. Van manyup. Polgár számlájára állam bácsi rátesz 10 ezer forintot. Erre felvesz 10 ezer forint hitelt. Eltelik 20 év. Állam bácsi kifizeti ez alatt a 10 ezer forintot és a hitel kamatait a hitelezőknek. Plusz fizeti a magasabb államadósság költségeit (leminősítés). A polgár pedig megkapja a 10 ezer forintot + a kamatot amit a manyup fizet (tegyük hozzá, hogy a manyupok az elmúlt jó pár évben kötelezve voltak állampapírok vásárlására). Ha közben a manyup becsődöl, akkor persze állam bácsi fizeti a polgárnak a 10 ezer forintot, mert állami garancia van.

2. Nincs manyup. Állam bácsi 20 év múlva kifizeti a polgárnak a 10 ezer forintot + a kamatot amit a manyup fizetne.

Praktikum 2013.07.08. 16:23:38

@cs.zoli: Az általam ismert kisvállalkozások válasza a termelési idő csökkentése és olcsóbb alapanyagok használatában merül ki. Az új termékek is szerényebb kivitelüek de jobb a kidolgozottság.

cs.zoli 2013.07.08. 16:25:37

@Praktikum: bocsánat, de ezt itt most nem tudom értelmezni, elvekről értekeztünk, csak a végén csúszott el aktuálpolitizálásba, amit sajnálok.

midnight coder 2013.07.08. 16:30:27

@cs.zoli: Kína pont úgy lett nagy, hogy a legtöbb piaci alapvetést lehúzta a WC-n. A nagyon piaci EU pedig (ahol a még többé-kevésbé működő országokban állam bácsi nagyon is odafigyel arra hogy védje a saját érdekeit) lassan de biztosan megy a csőd felé. Mert ne hidd, hogy csak mi vagyunk szarban. A pár legnagyobb kivételével, Pl. németek szarban van ott mindenki, de aki kihagyta a 40 év cuculizmust, plusz előtte szétrabolta a világot, picivel több tartalékkal rendelkezik mint mi.

Praktikum 2013.07.08. 16:31:15

Lengyelországban például kevesebb kínai árut, alapanyagot látok mint korábban. Ami bekerül az olasz árú címszó alatt jön be. Ha ezt a helyiek észrevételezik és hangot is adnak ennek akkor abból az árucikkből nem rendelnek többet. Ennyi. Szavaznak a megrendelésükkel. Nekem nagyon tetszik.

cs.zoli 2013.07.08. 16:34:45

@midnight coder: ez nem valós kép.

1. van manyup: a manyup lényege nem a magánkézben levő biztosító, hanem az egyéni felkészülés tudatosítása, főképpen a legális (és ezért járulákfizető) munkavállalás ösztönzése munkavállalói oldalon. Ideális esetben a gazdaság fehéredése, amiből az állam, bevételei révén szintén profitálhat.
A manyupnál valóban nagyon elengedték a kezelési díjakat, nyilván ott is ment a lobbitevékenység meg a mutyi, ezek nem új találmányok. Viszont a legfőbb kérdés az az, vajon a létező megtakarításokat, mindegy kinek a tulajdona, vajon lehet-e jobb hozammal fialtatni, mint amilyen kamatra az állam pénzt kap, illetve, vajon a rendszer hozadéka fedezi-e a kieső járulékbevételeket.
Nyilván az állam tett rá, mennyi hitelt vesz föl, és a haverok kapták a magas kezelési díjakat. Aztán jött a válság és romlott a korfa. A körülmények tehát nem igazolták a várakozásokat, de ez nem az állami nyugdíjrendszer mellett érv. Az ugyanúgy és ugyanazoktól a gazdasági és népességi folyamatoktól függ, mint a manyup. Tévedés azt gondolni, hogy manyup nélkül kánaán lenne. Viszont most az emberek, ha lehet, mégjobban azt gondolják, nekik semmit nem kell adni, viszont minden jár, majd az állam mindenkit eltart, mert az állam, főleg, ha jó (magyar, nemzeti) kezekben van, jó és gondos gazda, és virágzó szép országunk majd mindenkiről gondoskodik.
Hát egy túróst...

2. Nincs manyup. Állam bácsi azon nyomban kifizeti a 10kHUF-t a jelenlegi jogosultaknak. 20 év múlva meg lesz ami lesz. 20 év múlva egy nem lesz biztosan: ugyanezek a személyek kormányon (bár 70 éves születésnapját a Nép Szeretett Vezérének még biztos megünnepelnék...)

Praktikum 2013.07.08. 16:35:33

@cs.zoli: "Viszont a helyzet romlása feltétlenül érzékelhető, ami természetesen nem menti fel a 2010 előtti kormányokat semmi alól. Puszta megállapítás." Erre kezdtem el válaszolni mert a gazdasági helyzet romlását értettem ki a megjegyzéséből és belemerültem a tapasztalataim taglalásába

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.08. 16:36:56

@Online Távmunkás:

"A 200 négyzetméteres lakásméret a vagyont mutatja, ekkora vagyonnál már ne legyen indok, hogy sok a gyerek."

Van 5 gyerek meg a nagyszülők is ott laknak, az már 9 fő, azaz 22 négyzetméter/fő. Egy másik család 1 gyerekkel, 100 négyzetméteren, azaz 33 négyzetméter / fő. Melyik a nagyobb luxus?

Másrészt ha egyik lakás ér 50 milliót pedig csak 100 négyzetméter, a másik meg 25-öt pedig 200 négyzetméter, akkor igazságos így adóztatni? Ha meg idős ember egész életében élt egy lakásban, aztán a környék hirtelen felkapott lett, miért kellene megszívatni?

Szvsz az egész ingatlanadó nevetséges dolog, milyen alapon adóztatják meg azt, ami után már eleve kifizettél a béred alapján 60%-ot és még az illetéket is?

"A 20 millió nem egy nagy ár első ingatlanként, viszont mennyien vannak az országban, akiknek a második ingatlana is ennél drágább?"

A 20 millió helytől függően lehet egy kis lakás és egy 200 négyzetméteres jó állapotú ház nagy telekkel és medencével.

cs.zoli 2013.07.08. 16:39:04

@midnight coder: Kína nem túl jó példa, a tervgazdaság előnyei ötvöződnek a világ egyik legkorruptabb vezetésével. Kínában alacsonyak az adók és praktikusan nincs szociális háló, nincs nyugdíj, az egészségügy fizetős, dolgozóknak alig van pár nap szabadságuk. Az ipar a környezet rovására a legolcsóbb és legkörnyezetkárosítóbb termelési módokat használja. Praktikusan egy rabszolgatársadalomhoz hasonlít a világ legnagyobb társadalmi különbségeivel.
Ipari jogvédelem nincs, mindenki azt gyárt, amit tud és akar.
Nem gondolom, hogy bármilyen szempontból követendő példa lenne.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.08. 16:39:19

@Online Távmunkás:
"Igen, a rokkantnyugdíjasok kicsit több mint fele már betöltötte a nyugdíjkorhatárt, de nem nyugdíjat, hanem rokkantnyugdíjat kap, mert nyugdíja nem lenne."

Miért ne kapna? Aki 20 évet legalább ledolgozott, az kap valamekkora nyugdíjat nyugdíjkorhatár után, ezek az emberek meg nem feltétlenül fiatalon lettek rokkantosítva.

cs.zoli 2013.07.08. 16:42:13

@Ensiada Arkoveitie: "Szvsz az egész ingatlanadó nevetséges dolog, milyen alapon adóztatják meg azt, ami után már eleve kifizettél a béred alapján 60%-ot és még az illetéket is?"
Gazdasági racionalitása van, az ingatlan uis holt tőke, ha ehelyett gazdaságba fektetnénk a pénzünket, valószínűleg jobb lenne.
De ugye minden ilyen megállapítás a folyamatosan növekvő gazdaság paradigmája közepette érvényes, amit még tartozunk felülvizsgálni, tekintve, hogy fenntarthatatlan.....

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.08. 16:45:00

@Online Távmunkás:
Érdekes, de nekem az a tapasztalatom, hogy a műszaki, természettudományi, orvosi, gyógyszerész, stb. szakokon jóval felülreprezentáltabbak a falusi, nem értelmiségi szülők gyerekei, míg az értelmiségi szülők gyerekeinél inkább a jogász, közgazdász a gyakoribb. Az értékteremtés pedig előbbiekre épül, utóbbiak szervezik meg.

mahet 2013.07.08. 16:49:09

@Kivlov: "az ország 3/4ét nekik kell eltartaniuk"

He-he, a kis optimista....

www.vg.hu/lapokkepek/cikkek/27000/27549_ados.jpg

Kis túlzással 285e fő tartja el a maradék 9 milliót. És ez a 285e fő éppen iszonyatos tempóban hagyja el az országot nyugat felé.

lavór 2013.07.08. 16:52:12

@Ensiada Arkoveitie:

Azért lassan nem ártana megtanulni kapálni az értelmiségnek. De végül is a közmunkán majd belejönnek.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.08. 16:57:01

@cs.zoli:
Az ingatlan befektetésnek fontos szerepe van közvetve a munkaerő mobilizálásában.

mahet 2013.07.08. 17:01:01

@lavór: nekünk jó, azoknak akik itt maradnak kevésbé. Bár ki tudja, van élet számítástechnika, áram, olaj stb nélkül is.

Szittya lovasok járnák a vidéket, nyilakat lövöldöznek az elhaladó román helikopterekre.
A parasztok a mezőn dolgoznak reggel 4-től, sötétedésig.
Az asszonyok rovásírásra tanítják a gyerkőcöket a jurtában vagy tűzifát gyűjtenek.

Ej.. be szép is lenne!

lavór 2013.07.08. 17:07:01

@mahet:

Szuper zöld lenne. :)

@Ensiada Arkoveitie:

Ugye most viccelsz?
Az ingatlanárak a béka popója alatt vannak. :)
Remek befektetés volt. :)
Bérlakásokkal lehetne mobilizálhatóvá tenni a magyarokat, de ez már csak álom marad, mivel mindenkivel megvetették a valamikori önkormányzati lakásukat.
Na meg nincs munkahely, ami miatt nagyon mobilizálnám magam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 17:08:34

@midnight coder: A 2. pont teljesen téves. Ha nincs MANYUP, akkor nincs 10 ezer forint félretéve a nyugdíjra, nincs kamat és az állam abból fizet, amit adott évben beszed a járulékokból. A dolog itt bukik, mert egyre több a nyugdíjas és egyre kevesebb a dolgozó, nem véletlen, hogy folyamatosan emelik a nyugdíjkorhatárt és az újonnan nyugdíjba menők kevesebb nyugdíjat kapnak, mint amennyit mondjuk 10 éve osztogattak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 17:11:10

@Ensiada Arkoveitie: Az ingatlanadónál jobb módszert még nem találtak ki arra, hogy az eltitkolt jövedelmeket megadóztassák.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 17:13:26

@Ensiada Arkoveitie: Aki eleget dolgozott és nyugdíjat kap, az nem jelenik meg a rokkantnyugdíjas statisztikában, csak öregségi nyugdíjasként szerepel.

lavór 2013.07.08. 17:19:56

@Online Távmunkás:

Igen ám, csakhogy Magyarországon szinte nincsteleneknek is van ingatlanjuk. A fejletlen nyugaton meg csak módosabbak rendelkeznek saját lakással, házzal. Így érthető is, hogy mely társadalmi réteget célozza meg az adónem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 17:27:09

@Ensiada Arkoveitie: Főként agrár és pedagógus lesz az első generációs diplomásokból, náluk a legkisebb a diplomás szülők aránya. Az tény, hogy orvosnak és jogásznak főleg olyanok mennek, akiknek a szülei is orvosok vagy jogászok voltak.

Most nem találom a legfrissebb tanulmányt, de szerintem még mindig háromszor-négyszer nagyobb esélye egyetemi diplomát szereznie egy gyereknek diplomás szülőkkel, mint 8 általános végzett szülőkkel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 17:28:25

@lavór: A nincsteleneknek ritkán van 20 millió feletti értékű ingatlana...

lavór 2013.07.08. 17:50:31

@Online Távmunkás:
Jogilag ingatlannak számít minden régi megvásárolt öröklakás, amit ugye pár százezer forintért vehetett meg a főbérlője. Így aztán ingatlantulajdonos lett, ha kis nyugdíjas, ha épp munkanélküli, ha rokkant, mindegy.

lavór 2013.07.08. 18:21:17

@Online Távmunkás:

Gondolom, ezt a tanulmányt fogod olvasgatni, ha megtaláltad, amikor a műtőasztalon fekszel példának okáért, és várod a az egyetemi tanár, orvosprofesszor sebészt, aki mindösszesen csak 87 éves, és remegő kezében a kissé életlen szikéjével közeledik feléd. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 19:44:56

@Online Távmunkás:

"A gépkocsik értékének meghatározására van egy Európa-szerte elfogadott katalógus."
- Szart sem ér. Közelítésnek jó, de az autó valós értékéhez semmi köze. Tapasztalatból mondom.
Persze ha én azt mondom, hogy az autóm 3 milliót ér, a hivatal szerint nyolcat, akkor vegye meg nyolcért. Semmi gond.

"A 200 négyzetméteres lakásméret a vagyont mutatja, ekkora vagyonnál már ne legyen indok, hogy sok a gyerek."
- Több generáció is lakhat együtt.
- Másik vonal , a sok gyerek. Csinálj 7 gyereket, lakjál utána velük egy 80 nm-es lakásban.

"A 2. ingatlan után fizetendő adó nem lehet akkora mértékű, hogy ne érje meg kiadni és eladásra kényszerítsen. Mondjuk évente a 20 millió feletti rész 0,3%-a, az egy 50 milliós ingatlannál havonta 7500, nem egy nagy tétel."
- Történetesen van egy 50 milliós ingatlanban résztulajdonom, amit kiadunk. Jelenlegi piaci helyzetben az ingatlan mindössze 30 milliót ér. Annyiért is nyögve lehetne eladni. Örömest eladom 50-ért bármikor, lásd előbbi felvetést, ha felértékelik annyira, vegyék meg annyiért.
Jelenleg ezt az ingatlant 150-200 ezer havi díjért, plusz rezsi lehetne kiadni, de bizonytalan, találnánk-e rá bérlőt annyiért. Ezért csak 130 EFt plusz rezsi a díja. Egyetemistáknak, mivel a hazai jogkörnyezet miatt nem érdemes magyar családnak kiadni, mivel nem tudod őket kitenni, legalább is alig.
A 130 EFt bérleti díjnak 117 EFt az adóalapja, amiből lejön 16% SZJA, és mivel évi 1 MFt-ot meghaladó a bevétel, még 14% Eho.
Marad 94.500 Ft havonta. Ebből még lejön pár költség, havi szinten olyan 8.000 - 12.000 Ft között (Internet, takarítás a nyáron, két havi közös költség a nyáron, apróbb javítások), biztosítás, kommunális adó és évente még 80.000 Ft-ot tartalékba teszünk a komolyabb felújításokra (Pl ha egy új mosógép kell). Ez utóbbi 80 ezret el is költjük, legkésőbb két-három évente. Ha nem géppótlásra, akkor festésre, illetve egyéb nagykarbantartási munkákra.
Marad rajta durván havi 75.000, amit ha visszaszámolunk 12 hónapra (Mivel csak 10 hónapig van egyetem, ellenben 12 hónapból áll az év) akkor 62500 Ft/hó. Ebből vennél el tőlem még 7-8 ezer Ft-ot, csak azért, mert megörököltünk egy lakást, amit nem akarunk áron alul eladni, de nem is akarjuk, hogy üresen álljon. Könnyű belátni, hogy egy ilyen vagyonadó után maradna kb. 25 ezer Ft havi nyereség rajta. Törvényesen, leadózva.

A gépkocsik regisztrációs adóját nem csökkenteni, hanem eltörölni kellene.
Megszűnne a rendszámprobléma is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 20:06:26

@lavór: Ha munkanélkülis és ragaszkodik egy 20 milliós ingatlan fenntartásához olcsóbbra cserélés helyett, akkor az elég érdekes szituáció...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 20:08:11

@lavór: Igen és nagyon fogok örülni, hogy felmentést kapott a kényszernyugdíjazás alól, mert egyetemi professzor :)

lavór 2013.07.08. 20:13:16

@Online Távmunkás:

Honnan veszed a 20 milliós értékhatárt?
De nem nagy összeg az a 20 milla, pláne egy élénk ingatlanpiac mellett.
De nem kell aggódni, nem azért nincs még bevezetve, mert aggódnak a kisemberek miatt kedves vezetőink,
most gondolják ki, hogy úszhatják meg az ingatlanadó fizetését. Ha rájöttek,, máris bevezetésre kerül. Örülhetsz, és fizethetsz majd.

Nem felmentést kapott a vén trotty, nem lesz fiatalabb, csak a remegő kezű múmiák, elavult műtéti technikákkal.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 20:21:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Aki 7 gyereket csinál, az kap havi 112 ezer családi pótlékot és nem fizet SZJA-t havi másfél millióig :)

Az az ingatlan miért lenne 50 milliós, ha 30 milliót ér?

Mindenféle felújítási tartalék mellett kapsz havi átlagban 62500 forintot, ebben mi a rossz? Az hogy jött ki, hogy 62500-ból levonsz 7-8 ezret és marad 25 ezer? :)

Ha úgy lenne, hogy befizetsz havi 7-8 ezer ingatlanadót és beszedik a szomszéd áfacsalótól is, de neked cserébe kevesebb jövedelemadót kell fizetned, ahhoz mit szólnál?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 21:20:30

@Online Távmunkás:

"Az az ingatlan miért lenne 50 milliós, ha 30 milliót ér?"
- 5 éve 50-ért lehetett volna eladni. Jelenleg 30-ért menne el. Persze lehetne árulni 50-ért is, de lehet évekig nem lenne érdeklődő.

"Mindenféle felújítási tartalék mellett kapsz havi átlagban 62500 forintot, ebben mi a rossz? Az hogy jött ki, hogy 62500-ból levonsz 7-8 ezret és marad 25 ezer? "
- Ketten kapjuk a 62500-at.

"Ha úgy lenne, hogy befizetsz havi 7-8 ezer ingatlanadót és beszedik a szomszéd áfacsalótól is, de neked cserébe kevesebb jövedelemadót kell fizetned, ahhoz mit szólnál?"
- Nem szedik be az ÁFAcsalótól a pénzt.
- A hazai adópolitika nem a jogos járandóságok, ha kell tűzzel-vassal történő beszedéséről szól, hanem a szükséges összeget felosztják valakik között valamilyen címen, akiktől remélik, hogy bejön.
Az egész adóellenőrzési rendszer rossz. Eleve ellenőrzésre csak az számíthat, akinek van adószáma. Az igazi ÁFAcsaló, aki feketén sufnituningolja a kocsikat, él mint Marci Hevesen.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.08. 23:00:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha 5 éve egy mesterségesen felfújt ingatlanpiaci buborék tetején lehetett annyiért eladni, akkor majd 10 év múlva talán megint ér annyit.

Az ingatlanokkal az a helyzet, hogy sokkal nehezebb a létezésüket letagadni, mint ahogy az áfával és jövedelemadóval trükközés esetén. Az összes ingatlant ismeri az állam, mehet az adókivetés, egyszerűen ellenőrizhető. Még az összes alkalmazottat sem ismerik a bejelentési kötelezettség ellenére sem, ha jövedelemadót kell beszedni.

WildBear 2013.07.09. 09:33:16

@Kivlov: És ne aggódj, nem a szabolcsi 8 elemis sokgyerekes munkanélküli fog lelépni, hanem a legértékesebb rétegünk; a fiatal, idegen nyelvet beszélő értelmiségiek, és szakmunkások..
süti beállítások módosítása