Ökoradikális szemlélettel

889.png

Szociális területen dolgozó, de nemzeti sorskérdésekben és ökopolitikai dilemmákban (is) véleményt formáló örök lázadó.

Lájkolj!

Címkék

Címkefelhő

Linkek

Utolsó kommentek

El kell engedni a másikat, avagy az ukrán helyzetről

2014.08.31. 19:39 Member

Korábban elég markánsan az ukrán területi egység mellett foglaltam állást és bár adtam hangot bizonytalanságomnak a kissé érdekesen megalakult ukrán kormány tisztánlátásával kapcsolatban, eddig szándékosan kerültem az állásfoglalást, mivel továbbra sem tartom magam Ukrajna-szakértőnek, de végre sikerült nehezen beszereznem a Kalligram Regio Könyvek által kiadott Ukrajna színeváltozása 1991-2008 című könyvet, ami kifejezetten alaposan gyűjti össze azokat a tanulmányokat, melyek annak ellenére magyarázatul szolgálhatnak a ma kialakult helyzetnek, hogy a számunkra érdekes 2009-2014 közötti időszakkzikal egyáltalán nem foglalkozik.

Valljuk be, Ukrajnában háború van. De nem polgárháború, hanem két nagyhatalom, az EU és az USA, valamint Oroszország és szövetségeseinek háborúja. Sokkal okosabb dolog saját földünk helyett máshol hullajtani a vért és tönkrevágni a teljes infrastruktúrát. Ennek következtében mindkét oldal folyamatosan hazudik és az IS, a Szíriai események árnyékában tudja tartani a konfliktust, de 1-1 lelőtt utasszállító még bőven elég, hogy áttörje a többnyire lobbicsoportok által birtokolt közmédiumok ingerküszöbét. És ennek az egész bulinak az ukrajnai ukrán, valamint orosz lakosság a legnagyobb vesztese. Nem létező egészségügyi- és szociális ellátás, valamint a keleti régióban rommá lőtt városok, otthontalanná vált családok, a megoldatlannak tűnő gázimport jelzi a hatalmas pusztítást, nem beszélve a gyászolókról.

554.png

A 2010-es elnökválasztás eredménye (kék: Janukovics, sárga: Timosenko)

regioi[1].jpg

Ukrajna nyelvi és politikai térképe

 Arra a szintre jutottunk, hogy véleményem szerint ki kell mondani, az országnak ketté kell válnia. Az az érzésem van, mint amikor a válófélben lévő házaspár két tagjának családja szétveri azt a házat, amin elméletben a válóper alatt dönteni kellene, közben szegényednek és éhenhalnak a gyerekeik. Ukrajnát egy huszárvágással fel lehet osztani a nyugati-központi, valamint keleti-déli régióra, utóbbiból a Krím már orosz terület. Még a sárgával jelölt területeken a többsége nyugati, demokrata, piacpárti és politikailag a jobboldalhoz kötődik, valamint az önálló ukrán történelmiségben hisz és az ukrán nyelvet, valamint a még mindig el nem ismert független ukrán ortodox egyházat támogatja, keleten erős a szovjet nosztalgia és a paternalista gondoskodó állam iránti igény és az ott élő ukránok többsége is oroszul beszél, és bármilyen meglepő, de elutasítja a népirtásként felfogható 1932-33-mas ukrán éhínséget, a holodomort. Politikailag mindigis a baloldalhoz kötődtek, itt a legmagasabb a kommunisták támogatottsága (abba ne menjünk most bele, hogy Putyin csak használja a szovjet nosztalgiát, maga inkább jobboldali ikon és személyiség). Ebből kifolyólag a békés rendezés esélytelennek látszik, mivel a győzedelmeskedő fél megbüntetné, elnyomná a másikat, illetve a két nagyhatalmi csoport kakaskodása sem szűnne meg egykönnyen a régiós befolyásért, esetleg a teljes ország lerombolásával.

Nem mehetünk el az ország mostohagyermekei, a kárpátaljai magyarok és az ukránosított ruszinok mellett sem, akiknek nyelvi-, kulturális- és felekezeti különbözőségeik révén a jelenleg vörösben látó ukrán vezetés nem a legkorrektebb, európéer megoldást fogja kínálni kisebbségi problémáikra, sőt, az sem kizárt, hogy a háború mind a besorozások, mind élelmezési, más ellátmányi problémák tekintetében átterjed erre a régióra, ekkor a mindenkori magyar kormánynak mindent meg kell tennie a helyzet enyhítésére, amennyiben ez nem lehetséges, akár katonai védelemmel szolgálni az ott élők érdekeit, megállítva az ukrán kormány kizsákmányolását és az esetleges orosz előrenyomulást, elvégre az elmúlt ezer évben többször kényszerültünk a védőbástya szerepére és voltunk nagyhatalmak határmezsgyéjén.

Nem pártálláspont, magánvélemény.

21 komment

Címkék: háború Ukrajna Putyin

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr766653169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.01. 05:46:31

A felosztás a megoldás. A saját részükön építsenek csak a fasiszták nemzetállamot maguknak, de hagyják ki azokat, akik ebben nem akarnak részt venni.

Ha nem hagyják önként ezt, akkor fegyverrel lesz ez velük megértetve, Majd Kijev ostrománál talán megjön az eszük. Ha nem, akkor Berlinig lsznek kergetve, mint 1945-ben.

Shajamer 2014.09.01. 12:04:31

Berlinig talán mégse.... a mai Németország, ha teheti, jó kapcsolatokra törekszik Oroszországgal. Más a felszín és más a háttér.

Tidal Wave 2014.09.01. 12:37:46

Én azért a nyugat ukrajnaiakat nem nevezném se nyugatbarát piacpárti demokratáknak, de fasisztának sem, mindkettő erőteljes túlzás. Az viszont tény, hogy a kárpátaljai magyarok nem járnának jól egy ilyen megoldással, és valószínűleg a magyar vezetésnek kevés esélye lenne megvédeni őket, mivel az új Nyugat Ukrajan amolyan amerikai bábállam lenne, nagyhatalmi érdekeből vezérelve sajnos könnyen el tudom képzelni, hogy elnéznék nekik a magyarok cseszegetését (a NATO-ba beléphetnének, meg amerikai támaszpontok is létesülhetnének)

2014.09.01. 12:58:47

@maxval a bircaman: Ha nem, akkor Berlinig lsznek kergetve, mint 1945-ben."
És Budapest ismét orosz megszállási övezet lesz.
Mindig tudtam, hogy hülye vagy.

mrZ (törölt) 2014.09.01. 13:00:53

Késő. Tárgyalni áprilisban kellett volna.

A felkelők már támadásban, ukrajna a levesben.

Sir Galahad 2014.09.01. 13:13:30

Ha már ilyen szépen osztogatod Ukrajnát, igazán átdobhatnád hozzánk Kárpátalját. Ha a mostani vérnacionalista ukrán államvezetés prédájául marad az ottani magyarság, végük. Hozzáteszem, nem vagyok híve a határmódosításoknak, én helyesebbnek tartanám a kollektív nemzetiségi jogok biztosítását, de erre az ukránok sajnálatos módon magasról tesznek.

Exploiter 2014.09.01. 13:18:10

@maxval a bircaman:

Persze, hogy nem akar, Krím is csak véletlen volt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.01. 13:22:10

@Exploiter:

Krím csatlakozni akart, Oroszországnak nem volt oka a kérést elutasítani a fasiszta veszélyre tekintettel. Gondold el, mi lett volna, ha az orosz vezetés nem fogadja be a Krímet! Ma már galíciai fasiszták örjöngenének orosz vért habzsolva Krímben...

Alick 2014.09.01. 14:06:48

@Sir Galahad: akkor már a lengyelek is kérnének Nyugat-Ukrajnából...

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.01. 14:21:35

@Alick: @Sir Galahad: Népszavazást kellene tartani, és ennek megfelelően Lengyelországhoz és Magyarországhoz csatolni az oda vágyó területeket.

randomuser1 2014.09.01. 15:34:54

sztem kárpátalják inkább a tótoknak köll adni, ők jobban boldogulnak a cigánykérdéssel :)

randomuser1 2014.09.01. 16:03:00

@maxval a bircaman: az a gond, h a tökorosz keleti részeken is a különböző generációk tudnak vérre menő vitát folytatni oroszországanyácska vs halódó fasiszta kapitalizmushoztartozás mentén.
és igen, a te bajod, h te is csak egy öreg homo sovieticus vagy, de a fiatalok, azok már nem éreznek nosztalgiát a tizenkétkopejkás vekni biztonsága után és putyint se szeretik, sőt :)

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.01. 16:17:43

@Emmanuel Goldstein:

Ez téves.

Még a tiszta anyagi ok is Oroszország mellett van.

A szintkülönbség (átlagbér, életszínvonal) a két ország között kb. olyan, mint Ausztria és Mo. között.

randomuser1 2014.09.01. 16:55:53

@maxval a bircaman: mondom, homo sovieticus vagy. hogy gyün ide az orosz föderáció meg ukrajna közti bérszínvonal? elmegy az egyszeri paraszt harkovi ismim hozzám pestre, körülnéz, aljas módon elviszem még mondjuk bécsbe is, hazamegy, lófaszt akar moszkvához tartozni. érted-e?

Exploiter 2014.09.01. 18:51:38

@maxval a bircaman:

Persze, hogy csatlakozni akart, mi is mindig megszavaztuk a pártot.

Amúgy ha egy erősebb nyugat Ukrajna esne ki a végen, akkor bánná a fene, vigyék az oroszok a keleti részt, én is simán verem máséval a csalánt. Csak akkor az eu kezdjen el nagyon fegyverkezni, mielőtt a ruszkik megint raszoknak a területszerzésre.

Ricz · http://librarianwarrior.wordpress.com 2014.09.04. 17:44:09

@max val bir ca: Egy nyilvánvalóan (és közben kiszivárgott infók alapján ténylegesen is) meghamisított szavazással. A valós lakosság alig 17%-a szavazott, annak az a bizonyos nagy hányada "igennel". Akárhogy is nézzük, csűrjük-csavarjuk, az bizony érvénytelen.
süti beállítások módosítása