A Nemzeti Eugenetikai Intézet újabb javaslatot tett kormányunk számára, hogy a persona non grata elemeket eltávolítsa. Nem elég, hogy a foglalkoztatást helyettesítő támogatást négy év alatt le kívánják teljesen építeni (amit kétlek, mivel 2018 esetében választási évről beszélünk), valamint felröppent a családi pótlék munkaviszonyhoz kötése, de végül csak az óvodába járáshoz kötést merték eddig meglépni (amennyiben a gyermek tanköteles, iskoláztatási támogatás az ellátás neve, ebben az esetben megvonható a támogatás, ha adott gyermek 50 órát meghaladóan hiányzik igazolatlanul), szóval ebben a formában utóbbival még egyet is értek, mivel fontos a gyermek számára a korai közösségi lét. A mai nap csúcsának viszont nem a NAV-os kólaautomatákat nevezném (bár az is döbbenetesen ijesztő), hanem a szociális degradálás újabb mintapéldái. Vegyük őket sorra!
I. Rendszeres szociális segély kötelező jellegének megszüntetése
A magyar szociális jogban volt egy számomra nehezen értelmezhető elem, korábban (talán 2012-ig?) az kapta ezt az ellátást, aki az 55 éves kort betöltötte, ma viszont fő szabály szerint azoknak jár, akiknek 5 éve van a reájuk irányadó nyugdíjkorhatár eléréséig. Persze kaphatja az is, aki 14 év alatti beteg gyermeket nevel (neki jobb ötlet az ápolási díj), illetve, aki semmilyen más ellátásra nem jogosult, egészségkárosodottként kaphatja. Az összege egyenlettel számolható ki, a többség számára 25.600 ft.
Na már most így is bődületesen nagy hatalom van a helyi döntéshozó kezében azzal, hogy a közmunkát és a lakásfenntartási támogatást (utóbbit ebben az esetben szabálytalanul) kénye-kedve szerint osztogatja az embereknek, mi lesz majd akkor, ha a nyugdíj előtt állókat is meg tudja fogni ezzel? Jelenleg is azt üzenik ezeknek az embernek, hogy "te már közmunkára sem kellesz, ha már akkora hülye voltál, hogy majd 60 éves létedre nincs munkád, inkább akaszd fel magad", most megfejelnék ezt a totális kiszolgáltatottsággal?
II. Adósságkezelési szolgáltatás és lakásfenntartási támogatás csorbítása
Ha jól értelmezem, megszűnik az a szabályozás, hogy 40 ezer fő felett kötelező a városban adósságkezelést működtetni, és ezzel együtt az ahhoz kötött alanyi jogon járó lakásfenntartási támogatás is. Előbbi esetében tudni kell, mivel aki a rendes fogyasztást sem tudta egyáltalán fizetni, annak nem megoldás, hogy részletek mellett fizetik a rendes fogyasztást, ezért nekik inkább javasolt az előre fizetős mérő (mint a mobiltelefon esetén, kóddal) melletti tartozásmegfizetés. A szociális munka egyik legjobb ágának tartom, mivel a segítség kézzel fogható, takarékosságra, jobb háztartásvezetésre ösztönöz és az egyik legsúlyosabb problémát orvosolja, hogy a XXI. században valahol nincsen vezetékes villany, gáz vagy víz. Szóval éppen az egyik legjobb elemet veszik ki, korrekt.
A lakásfenntartási támogatás három formában adható, fent említettem az alanyi jogút adósságkezelés mellett (lényege, hogy összegét átutalják a szolgáltató számára), a normatív és a méltányossági. Utóbbit felejtsük el, a testület a saját költségvetését nem fogja csorbítani rendszeres ellátásokkal, mivel ennek állami támogatása nemigen van. A normatív törvény és helyi rendelet finomítása alapján adható, tehát már eleve nem is volt kötelező.
III. Az óvodáztatási támogatás sem kötelező többé
Legyünk őszinték, sokan két okból járatták gyermeküket óvodába: Egyrészt a gyermekétkeztetés okán, másrészt mert évente kétszer megkapták jelen összeget. Eredendően arra adták volna, hogy a gyermek óvodáztatásával kapcsolatos többletköltségeket a szülők jobban bírják, de általában éppen ellenkezőleg, beépült a család közös költségvetésébe. Lényegében egy újabb motivátort veszünk el, elsősorban a mélyszegény szülőktől.
IV. 182 milliót elvesznek a gyermekjóléttől és felajánlják kiváló sportteljesítményekre
Először is "anyátok picsáját". Másodszor 10 millió schmittpál országa leszünk? Mikor fogják már fel ezek az istenbarmai, hogy a sport nagyon jó dolog, de nem 42, nem a megoldás mindenre?? Tudhat az a szerencsétlen mélyszegény gyerek focizni, ha egész életében egy zsákfalu salakos placcán rúgja a bőrt, mert éppen 5000 gyerekre jut egy szakember és lepapírozni sincs ideje az ügyeket, nem hogy érdemben foglalkozni velük! A jelzőrendszer minél kisebb településre megyünk, annál jobban haldoklik, általában szakember sincsen, mondhatni mállik, rothad minden, eszközeink, hatalmunk sincs, alig működünk. Sokszor azon vesszük észre magunkat, hogy fénymásolópapírra sincsen pénz, pedig hát csessze meg, a munkánk 90%-ban aktagyártás, van kötelező továbbkképzési követelmény, csak éppen arra nincs pénz, hogy odautazzunk.
Jön a jogos kérdés, hogy ezek az emberek mégis hol élnek, kikkel beszélnek, hogy ennyire nulla, azaz nulla érzékük van a társadalomhoz és annak működéséhez? Vagy tényleg ennyire az új feudalizmus, a teljes kiszolgáltatottság, röghöz kötés és társadalmi rendekbe zárás a cél, buta, lezüllesztett fidesz-szavazók kiképzése, akiket ínségmunkákkal és némi négyévenkénti zsetonnal rá lehet bírni, hogy tartsanak bennünket a hatalomban? Tudják, mi lesz akkor, ha megindul az éhezők tömege? Nem bedobálják a cuccot a székházba, hanem viszik a parkettát is.
Utolsó kommentek